czwartek, 11 lipca 2013

Zupa gulaszowa

 - 3 litry wody   - około 1 kg mięsa wieprzowego lub wołowego ( ja użyłam schabu)
 - papryka ( 1 żółta , 2 czerwone, 1 zielone)
 - 1 kg cebuli ( dałam 3 duże cebule)
 - 1 kg ziemniaków ( dałam nieco mniej)
 - papryczka chilli
 - 1 mały słoik koncentratu pomidorowego
 - 2-3 ząbki czosnku
 - 1 -2  kostki rosołowe
 - 1 marchewka
 - 1 pietruszka
 - 1 por
 - 2 puszki pomidorów w całości ( ja daje pomidory ze słoika bez skór, domowej roboty)   - 2 liście laurowe
 - ziele angielskie
 - papryka w proszku ostra
 - sól, pieprz, cukier, jarzynka
 - garść szczypiorku
 - garść zielonej pietruszki


Lane kluseczki: (jak ktoś nie lubi może z nich zrezygnować)   - 2 jajka
 - kilka łyżek mąki
Wykonanie: 
Mięso oczyszczamy z błon i  kroimy w kostkę , podsmażamy na patelni a następnie wrzucamy do garnka z wodą i gotujemy. Zbieramy szum.
Gdy woda z mięsem się wyszumuje, wrzucamy kostki rosołowe, listek laurowy , ziele angielskie, marchewkę i pietruszkę pokrojoną w plasterki, pora pokrojonego w prążki oraz podsmażoną cebulę .
Całość podgotowujemy.
Ziemniaki kroimy w kostkę, wrzucamy do garnka.
Po ok. 10 minutach, wrzucamy do garnka pokrojoną w kostkę paprykę i dalej gotujemy.
Gdy warzywa są już miekkie ,dodajemy  pomidory  z puszki pokrojone w kostkę i pozostałą zalewę pomidorową.
 Następnie paprykę chilli pokrojoną w kosteczkę, posiekany drobno czosnek, koncentrat pomidorowy oraz przyprawy .
Całość gotujemy jeszcze około 10 minut i zupa jest gotowa.
Na koniec dodajemy szczypior i natkę pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz